Pages

Sep 10, 2012

#07 : sekilas catat

#celoteh.

tak lekang senyum. menyambut celoteh ukht, tentang soifinya.
berbagai khibrah dia riwayat, pelbagai 'ibrah dia peringat.
dan,.. saya rangkul khibrah dan 'ibrah nya ; sepenuh cermat.

"apa-apa pun, hatta dalam kita berukhuwwah, tajdid niat. kerana Allah !"
 "bila kita jumpa dan pandang ukht-ukht kita, maka kita ada tanggung jawab. apa ? bantu dia berubah. kullu haq, walau kanaa murran"
"iya, kemanangan dah dekat. kalaupun kita tak sempat, asalkan kita juga ada sumbang sesuatu atas kemenangan yang mendekat"



dan. seterusnya, seterusnya, seterusnya.
celoteh soifinya, menghidupkan jiwa saya.
jazakillahu kheir ukht  


#jujur.

ada jarum patah, tapi disimpan dalam peti.

dia ada geram sikit, tadi.
dan dia sesal juga ; kenapa perlu ada geram dalam diri ?

spontan.
nak bagi hilang geram, dia dail nombor telefon dan hubungi. dengan ceria dan santun, dia tanya khabaran.

dan, dua kening mata saya seakan bertaut ;
aik. tadi kata geram, ni bunyi sayang ?!
akhirnya, saya mengerti.
dia tengah nyahkan jejauh geram dari hati.
usai tukar khabar, usai tamat talian..
tibe saya mencelah ;

pandai nti ni. pandai nti ajar hati, agar ubah persepsi.

jujur betul dengan diri iman.


#angan.

saya cari pemangkin hati, untuk menempuh imtihan berbaki.
dan, akhirnya saya dilintaskan ;

IUG.

saya tadah tangan ;
Allah, moga Kau anugerah kemampuan buat hamba-Mu realitikan !


#eh.

lagi beberapa jam, akan mula.

Oh Barri intan payung, buat yang terbaik UPSR ya !
doa ayah ummi dan sekeluarga iring bersama.
















#kholas !

Lusa yang pertama dari tiga.

"entah rahmah, entah musibah kifarah. tapi kita bersangka baik padaNya"

cemerlang la sebelum cemerlang. bitawfeeq.






Rasya al-Adluny,Nasr City

2 comments:

Unknown said...

ana cadangkan nti buat apps utk fb like. hehr

ha|ana|zak25 said...

LIKE.

;)