May 18, 2012

#04 - anda, beri perhatian.

بسم الله ,



 Siapa nak 
 
kongsi kata, 
atau quote orang bijaksana,
atau nasihat bermakna,
atau supplement jiwa,
atau ayat tadabbur kalam Sang Pencipta,
atau promote jualan. eh ? 

atau
nak kasi sentap sama diri ini,

sila sila,
saya terima. 



saling menasihati itu, tiang seri agama. kan ?


3 comments:

mujahidah said...

macam mane bunga tu boleh bergoyang? ;D
kata-kata ni utk kita bersama, drpd Prof Yusuf Qardawi
" Wahai pemuda Islam, janganlah kalian terpaku pada diri sndr, meninggalkan bangsa, padahal mrk adlah nenek moyangmu, saudara2, dan sanak kerabatmnu. Turunlah ke dlm masyarakt bangsamu! bergaullah brsm mereka, bimbinglah org2 yg terbebani dlm hidupnya, usaplah air mata anak-anak yatim, tersenyumlah utk menghiburkn wajah2 yg ditimpa kesusahan, ringankanlah beban yg dipikul oleh org2 yg kepayahan, tolonglah org yg teraniaya, dan ubatilah hati yg bersedih dgn perbuatan, kata2 yg baik, dan senyuman yg tulus.

~ ukhti banyk lagi taklifat yg kita tk lakukan, kita sudah tiada masa utk perkara2 remeh~

allahumma 'a'izzana bil ISLAM

seorang hamba said...

salam sayang buat akak yang disayangi.

sy dah habis dq n straight terus pegi daurah.

antara pengisian yang saya rasa sgt terkesan kat diri sy, ada akhawat tu, dia mengingatkan, tiada benda yang kebetulan, semuanya dah Allah takdirkan dan aturkan.

apa2 yang kita buat, mgkin bukan hrni kita nampak natijahnya, mungkin esok. kalau tak esok, lusa. kalau tak lusa, tulat.

mungkin kita tak nampak natijah tu buat kita, tp untuk keturunan2 yg akan dtg.

tak siapa tahu percaturan Allah..kan?

samalah jugak, apa yg sy ckp kat akak ni, mgkin sekarang akak rasa biasa, tp mana tahu akan jd satu benda yg sgt2 bermakna buat akak 1 hr nnt.

bila mengingatkan benda ni, sy rasa mcm....tahla...ada ketenangan di situ.

apa2 yg kita buat x sia2 rupanya.

lalu tiba2 sy pun teringat firman Allah (51:21) :)
diri kita sendiri pun byk benda yg blh kita ambil ibrah drpdnya. :)))



_miss u_

ha|ana|zak25 said...

Nahdiyyah :
tepat, mengena hati.

Adinda yang dirindu, Izzati:
Allah,
lafaz yang mengena sekali :') apa yang telah dicatur, tak pernah tersia. Semoga kita dikurnia hati yang tak berbelah bahagi, dik !